eTwinning je společenství evropských škol
Vánoční tvoření
Školní družina se pod vedením vedoucí vychovatelky Danuše Heinzové a ve spolupráci se školou pod vedením Petry Lyčková zapojila do mezinárodního projektu eTwinning.
Základní myšlenkou tohoto projektu bylo vytvořit přátelství mezi žáky partnerských škol.
Pro náš projekt jsme si vybrali ten nejkrásnější čas během roku, a to „čas vánoční“, který je pro děti časem zázračným.
Cíle projektu:
- sdílet vánoční tradice, zvyky a kulturní praktiky mezi žáky ze zúčastněných zemí
- vytvořit společný vánoční projekt, který bude zahrnovat různé aspekty kreativního tvoření spojené s Vánocemi
- znát národní zvyky
- rozvíjet kreativitu
- získat nové poznatky
Zapojené země:
- Slovensko – Základná škola s mateřskou školou, Kozárovce 927
- Česká republika – Základní škola pro tělesně postižené, Opava, Dostojevského 12
Úkoly:
- představení školy
- tvorba, soutěž a výměna vánočních pohlednic
- pečení tradičních vánočních cukrovinek
- výroba ozdoby na vánoční stromeček
- vyhodnocení úkolů
- šíření projektu
Používané nástroje:
- prostředí Twinspace
- videohovor
- email
- fotografie
- video
- fotokoláž
- hlasování
- webové stránky
- aplikace Canva, Padlet, Piccollage, ChatterPix, Youtube
Realizace projektu:
- Představení školy, práce s fotkami v aplikaci Piccollage, natočení videa s žáky.
- Tvorba vánočních pohlednic.
- Zapojení všech pedagogů a žáků školy do výběru nejzdařilejší vánoční pohlednice ze Slovenska, vyhodnocení vítěze, vytvoření krátkého videa v aplikaci ChatterPix.
- Pečení vánočky – nákup surovin, seznámení s pracovním postupem a samotné pečení vánočky. Ochutnávka hotového výrobku, sepsání receptu nejen v psané formě, ale také na PC v programu SymWriter.
- Vyrábění vánočního zvonečku z PET lahví, natočení videa s pracovním postupem.
- Ukončení projektu, zveřejnění článku o realizovaném mezinárodním projektu na webových stránkách školy.
V naší škole se do projektu zapojili nejen žáci během vyučování, ale také účastníci zájmového vzdělávání v odpoledních hodinách v rámci činnosti školní družiny.
Do aktivit se všichni zapojovali s nadšením, procvičili si a upevnili spoustu kompetencí, k nimž patří např. plánování, schopnost pracovat v týmu a akceptovat názor druhých.
Spolupráce se slovenskou školou byla vynikající. Jediným nedostatkem byla dlouhodobá nemocnost žáků ze slovenské školy, kvůli níž se nemohli do projektu zapojit v takové míře,
v jaké bylo původně plánováno. Přesto jsme přesvědčeni, že tento krátkodobý projekt svůj účel splnil.
Bc. Petra Lyčková a Danuše Heinzová