Během stínování se účastníci zaměřili na několik klíčových oblastí:
Finský systém speciálních škol se vyznačuje vysokou mírou individualizace a důrazem na komplexní podporu žáků. Speciální školy jsou zaměřeny na žáky s těžšími formami postižení nebo specifickými vzdělávacími potřebami, přičemž poskytují podporu prostřednictvím speciálních pedagogů, terapeutických služeb a moderních technologií. Vzdělávací přístup kombinuje praktické dovednosti s akademickými cíli a snaží se podporovat samostatnost a integraci žáků do společnosti. Tyto školy úzce spolupracují s rodinami a dalšími odborníky, aby zajistily co nejefektivnější rozvoj každého dítěte. Účastníci stínování měli možnost navštívit finské školy, sledovat výuku a diskutovat s místními pedagogy. Zvlášť inspirativní byly ukázky práce s digitálními technologiemi, které se stávají nedílnou součástí vzdělávacího procesu.
Díky této zkušenosti naši učitelé získali cenné podněty, které mohou obohatit nejen výuku, ale i další projekty zaměřené na mezinárodní spolupráci. Díky sdílení zkušeností z Finska se naše škola stává moderní vzdělávací institucí, která se zaměřuje na neustálý rozvoj a mezinárodní propojení.
Projekt Erasmus+ nám opět ukázal, že vzdělávání není pouze o předávání znalostí, ale také o otevřenosti, inovacích a spolupráci napříč hranicemi. Těšíme se na další podobné příležitosti, které nám pomohou růst a přinášet nové perspektivy do každodenního života naší školy.