Školní rok se přehoupl do druhé poloviny a nám se podařilo v rámci našeho celoročního projektu Etický kompas, spolufinancovaného Moravskoslezským krajem, zrealizovat další plánované aktivity, které jsou zaměřeny na primární prevenci rizikového chování.
V měsících lednu a únoru se paní lektorka věnovala tématům „Jak se chránit v nebezpečných situacích“ a „Moc slova“.
Veškeré programy Etické dílny (www.etickedilny.cz), které v naší škole probíhají, jsou certifikované, se zaměřením na všeobecnou primární prevenci.
Paní lektorka měla i tentokrát připraveny zábavné činnosti. Promítala krátké filmy, vedla rozhovory a÷měla nachystané hry, při nichž si mohli žáci aktivní formou vyzkoušet, jak reagovat, když nás osloví cizí člověk, co dělat, když se ztratíme, jak se zachovat, když se nám někdo směje.
Hlavním hrdinou byl opět medvídek Panda. Spolu s ním děti vyplňovaly pracovní list se zásadami bezpečného chování, které by si měly zapamatovat. Tento pracovní list následně rozstříhaly a tvořily s medvídkem koláže.
Žáci přiřazovali kartičky, poznávali a kreslili obrázky, hráli situační scénky.
Na závěr paní lektorka vyzdvihla, jak se chovat, když potřebujeme pomoci, proč je důležité znát telefonní číslo rodičů a na jaké instituce se můžeme v krizových situacích obrátit.