logo školy

Základní škola pro tělesně postižené

Začlenění digitální gramotnosti do výuky v rehabilitační třídě.

programujeme

Zábavnou formou a netradičním způsobem si žáci rehabilitační třídy vyzkoušeli osvojování učiva na téma „lidské tělo“.

Cílem hodiny bylo pojmenování a vyhledání jednotlivých částí lidského těla.

S pomocí robotické včelky bee-bot a síťové podložky, na které byly natištěny obrázky částí lidského těla, žáci tyto části pojmenovávali a poté vyhledávali na svém těle.

Robotickou včelku děti jednotlivě programovaly dle pokynů učitele. Včelku odstartovaly a obrázek, na který dojela a světelným a zvukovým signálem dala najevo, že je v cíli, musely pojmenovat.

Při programování robotické včelky si žáci rovněž procvičovali jednoduché početní dovednosti, pravolevou orientaci, prostorové vnímání, nacvičovali koncentraci pozornosti a plánování.

Při mačkání jednotlivých tlačítek si zdokonalovali jemnou motoriku a opakovali barvy. Světelné a zvukové signály byly také vhodnou smyslovou stimulací.

V minulých hodinách jsme pomocí této digitální hry procvičovali geometrické tvary a jejich barvy, písmena a obrázky z pohádek, které děti pojmenovávaly.

Renata Řezníčková
rozcvička poldložka pro bee-bot programujeme bee-bot programujeme bee-bot bee-bot pracuje seznamování s bee-botem