V rámci naplňování digitálních kompetencí žáků a pedagogů naší školy jsme zakoupili 3D stimulaci.
Koncept 3D stimulace vznikl jako odpověď na praktické potřeby učitelů stimulovat žáky s různým typem postižení (zvláště pak s těžkým mentálním postižením a s autismem). Pomáhá však rozšiřovat obzory dětí všeobecně.
Je vhodný i pro ty, kteří nemají například možnost cestovat, dostat se do kontaktu s podněty spojenými s pobytem v přírodě, tehdy se dá velmi dobře využít i při výuce zeměpisu, přírodopisu, prvouky a v dalších předmětech.
Metoda využívá speciálně vytvořenou virtuální realitu směřující společně s fyzickými podněty k zážitkovému učení dětí.
Jak to v praxi vypadá?
Učitel pro žáka vybere virtuální prostředí, které žák vnímá pomocí 3D brýlí. Na iPadu sleduje zpětnou vazbu o zrakových vjemech žáka a provází jej virtuálním prostředím.
3D stimulace ovlivňuje především pozornost a koncentraci, prostorovou orientaci, řeč a komunikaci, paměť.
Při stimulaci žáků s postižením je využíván cílený zrakový podnět, který bývá doplněn o další prvky, jako je olfaktorická, vestibulární, auditivní, somatická, taktilně haptická stimulace a relaxační prvky. 3D stimulace je využitelná v učebně i venku.
Na naši školu jsme si přizvali lektorku 3D stimulace Mgr. Petru Poláčkovou, která nás seznámila se způsobem využití této metody a s praktickými postupy při stimulaci.
Těšíme se na společné prožitky, které nám 3D stimulace přichystá.